Monday, September 13, 2010

Anger : How do you handle it?

I do not know how.

I used to learn it, once. No, many times I've tried my best to be one. But I failed.

I keep on trying, never give up of trying and trying...

but I know what would be the answer...

-->I'm gonna fail each time I tries.

No matter how hard I've tried, still.. I'm gonna failed myself.

Wednesday, September 8, 2010

Sebak menguasai diri...

Salam kembali buat sahabat-sahabat kesayangan kerana Allah dan sekalian yang sudi menjengah~

Saya semakin sedih~ Saya semakin dilanda kesedihan yang teramat~ Allah~

Dan saya yakin saya tidak keseorangan dalam kesedihan ini~ Masya Allah~ Betapa kesedihan ini saya yakin turut sama dirasai oleh sahabat-sahabat kesayangan saya~

Dia semakin suntuk masanya.... Dia terpaksa pergi~ Kami terpaksa merelakan walau dalam hati seperti tidak mahu, tidak rela melepaskannya~

Monday, September 6, 2010

Terima kasih ya ALlah~

Harapkan ganjaran dari manusia atau demi kepuasan sendiri.

"Kak Mawar mana duit?", tanya adik lelaki saya, seorang dan satu-satunya adik kandung saya.

"Eh? Duit apa ea? Akak ada hutang pape ea kat Apis?", tanya saya kembali. Cuba memikir bilamasanya saya, yang selama ini memberi hutang kepadanya (yang tak pernah dia bayar pun tapi saya tak kisah) berhutang pula dengannya.

"Kita dapat A untuk Mathematics. Hai adik sendiri pun tak tahu ke~ Bagi la apa-apa", terangnya dengan nada sindiran.

Saturday, September 4, 2010

Ruginya aku ya ALlah...

Pagi tadi. Malam semalam, 25 Ramadhan Lailatul Qadr. Alhamdulillah.

Tak. Sebenarnya saya sedih. Sedih teramat. Amat sangat-sangat. Sebab peluang bersama Kekasih Hati yang sangat dicintai dirindui dan ditakuti, terlalu sekejap! Masa percintaan pagi tadi terlalu sekejap! Sangat sekejap! Sekejap sangat-sangat! Tak sampai setengah jam pun! Tak sempat mengadu apa-apa.. Tak sempat meluahkan kecintaan, kerinduan dan ketakutan. Tak sempat menangis memohon keampunan atas segala dosa-dosa, kemaksiatan, kemungkaran yang dilakukan.

Dari Allah, kepada Allah jua.

Ujian datang dalam pelbagai bentuk

Assalamualaikum buat semua hamba Allah sepenuh masa. Salam buat semua yang diciptakan untuk kematian. Selawat dan salam kerinduan buat Utusan Besar, Utusan Kemanusiaan dan Kesejahteraan Sejagat, Pembawa Utusan Langit, Muhammad s.a.w yang sangat dirindui setiap masa.

Tak sangka saya sudah berada kembali di rumah. Sudah kembali berada di Johor, bumi kelahiran, tempat membesar saya sendiri. Terasa seperti baru hari itu saya mendaftar sebagai pelajar Tahun Dua Semester 3, sedangkan peristiwa itu sudah 2 bulan berlalu. Rasa macam baru semalam menemani ibu shopping di Angsana untuk belikan barang-barang saya sempena nak balik kampus semula 9 Julai yang lalu, tiba-tiba, tengok-tengok dah kembali semula ke Johor. Bila muhasabah balik, merenung kembali segala yang telah dilalui di Kusza, bermacam perkara baru diharungi, ditempuhi dan dipelajari saya sepanjang 8 minggu di kampus. Terlalu banyak peristiwa terjadi yang semuanya menunjukkan betapa kita terikat dengan takdir Allah, betapa Allah berbicara dengan kita setiap saat, betapa Allah Maha Berkuasa dalam setiap urusan hambaNYA yang tersangat perlukanNYA ini. Setiap saat Allah tarbiah kita sebenarnya, alhamdulillah~

Hati saya berbaur.... Bercampur aduk perasaan tika ini... Masya Allah... Perjuangan itu memang payah, memang susah, menuntut segenap tadhiah kerana ujian datang menekan dari pelbagai sudut, alhamdulillah.. Diuji dengan masa, diuji dengan kesihatan yang kadangkala menduga, keletihan dan kepenatan serta kelesuan yang teramat, dan bermacam lagi ujian, alhamdulillah. Kenapa saya kata begini?