Saturday, May 2, 2020

Tiada Kejayaan Semanis Madu, Tanpa Ujian Sepahit Hempedu

Cerita Manager Fizzy

Nama saya Nurul Fiziera Mohd Kasim. Seorang isteri dan seorang ibu kepada 5 orang cahaya mata. Tahap pendidikan saya adalah "STPM tak habis".

Tu maknanya, saya biasa biasa saja. Bukan orang pandai pandai or golongan golongan bijaksana.

Sebenarnya boleh nak jadi pandai, tapi sebab awal sangat jumpa cinta monyet 😅 Menara gading langsung ntah ke mana, menyesal ni sebenarnya.

Orang panggil saya Coach Fizzy. Kenapa Coach? Kerana sebelum bertemu Forever, Fizzy adalah seorang Personal Wellness Coach yang berpengalaman tentang nutrisi pemakanan dan pengurusan berat badan selama hampir 4 tahun.

Fizzy juga masih seorang kakitangan kerajaan sehingga kini.

Berat badan Fizzy dahulunya mencecah 85kg. Telah berjaya Fizzy turunkan sehingga 55kg di sebuah platform yang menawarkan kebaikan nutrisinya dalam membantu usaha Fizzy untuk mencapai berat ideal Fizzy.

Selama 4 tahun juga Fizzy menjalankan dakwah nutrisi,  mengamalkan gaya hidup sihat dan aktif serta telah membantu lebih 100 orang menurunkan berat badan mereka.

Namun, Fizzy sangkakan panas sampai ke petang. Rupa rupanya hujan di tengah hari.

Segala usaha dan jerih Fizzy seperti disia-siakan apabila keahlian Fizzy digantung melebihi sebulan sepanjang siasatan dilakukan ke atas organisasi Fizzy akibat salah laku penjualan oleh distributor di bawah rangkaian Fizzy.

Ranap semua impian dan harapan Fizzy. Perasaan ketika itu memang susah untuk digambarkan.

Ketika itulah seseorang datang menghulurkan tangan dengan rasa kasihnya sebagai seorang sahabat dan menawarkan perniagaan FOREVER kpd Fizzy sebagai business partner.

Fizzy mengambil masa 2 hari berfikir, sebelum betul-betul tekad mencuba nasib di platform Forever ini kerana visi misi Syarikat Forever saling tak tumpah seperti syarikat yang lama. Terlalu banyak yang Fizzy nampak dan faham bila Fizzy semakin mengenali Forever.

Fizzy mulakan langkah dengan menapak semula dari bawah, biarpun tak mudah. Tapi Fizzy percaya Allah Sebaik-baik (Maha) Perancang. Fizzy mengambil apa jua risiko dan cabaran dengan mindset yang positif.

Agak mengejutkan bila, usaha yang sama, keinginan dan kemahuan yang sama,  hasil yang Fizzy perolehi jauh berbeza (subhanallah)!!!!

Forever sangat sangat menghargai apa yang Fizzy lakukan. Bekerja dalam keadaan kurang faham tentang kebaikan produk, gagap buat live, tangan terketar ketar buat demo.

Dalam masa 10 hari terakhir di bulan Januari (bulan pertama cuba cuba buat Forever) itu, Forever bayar Fizzy terus 4 ANGKA!! Selain untung runcit ditangan pun agak banyak juga! AMAZING!!!

Ketika itulah, syarikat lama telah beri semula ID sah Fizzy kerana terbukti (Fizzy) tidak bersalah. Upline upline (di company lama) pelawa supaya Fizzy kembali meneruskan perniagaan tersebut namun,  Fizzy tak toleh ke belakang lagi!

Forever adalah platform yang Fizzy nampak - impian Fizzy boleh direalisasikan dalam tempoh yang Fizzy sendiri boleh tentukan (biiznillah) !!

Sangat jelas jalan yang Allah berikan kepada Fizzy. Rakan kongsi serta hampir kesemua downline Fizzy di syarikat lama turut beralih ke platform Forever di bawah rangkaian Fizzy.

Fizzy sangat berterima kasih kerana mereka mempercayai Fizzy dan menyokong Fizzy sepenuhnya. Syukur Alhamdulillah.

Nak tau tak, dulu sebelum Yana berkecimpung dengan company lama, Yana pernah istikharah nak buat bisnes Fizzy ni tau. Tapi Allah tak tunjuk jalan. Tuptup Allah tunjuk jalan dalam bisnes Yana yang lama. Alhamdulillah sekarang dah kenal Forever. 

Sekarang Fizzy sudahpun mencapai level Manager (rank tertinggi dalam Forever) dan menerima bonus recap total keseluruhan lebih 10K ringgit dalam masa hanya 3 bulan 10 hari bersama Forever!!

Fizzy menjadi semakin teruja dan sangat gembira berada di platform Forever dan mula berfikir,

"apa lagi Forever nak beri pada Fizzy andai usaha dan gerak kerja ini digandakan?"

Cara Fizzy bekerja adalah dengan memahami cara cara untuk melayakkan diri mencapai semua insentif insentif dlm Forever.

Pada Fizzy, jika orang lain boleh,  kenapa tidak Fizzy??

Sekarang Fizzy sedang fight F2D level 1 kerana Fizzy pegang kata kata Eagle Manager Norizan, tembak satu, semua kena!!!

Sekian perkongsian Fizzy.
I am Fizzy. I am Forever.

===========

Ada yang nak cuba bisnes Forever atau nak tanya tanya dulu pasal Forever? Jom roger Yana ya. Klik je sini.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen kamu. Yana sangat menghargainya. Semoga Allah merahmati kamu dunia dan akhirat, aamiin yaWahhab yaWadud yaMujib.